czwartek, 2 lipca 2015

Marketing szeptany – na czym to polega?



Różnorodność form reklamowych w dzisiejszych czasach jest ogromna – nie sposób przy tej okazji nie wspomnieć o marketingu szeptanym określanym również mianem buzz marketingu. Jego mechanizm bazuje na doskonale znanych zasadach – można wręcz zaryzykować stwierdzeniem, że jest to coś w rodzaju ulepszonej poczty pantoflowej.

Podstawowy cel
Podstawowym celem, jaki ma do spełnienia marketing szeptany, jest wzbudzenie u odbiorców zainteresowania promowanym produktem bądź usługą. Nie stosuje się jednak przy tym metod typowych dla tradycyjnych reklam, ponieważ obecnie niezwykle trudno jest w ten właśnie sposób wywołać u odbiorców poruszenie. Głównym obszarem, na którym są prowadzone działania z zakresu marketingu szeptanego, jest Internet – najpotężniejsze i najpopularniejsze w chwili obecnej narzędzie komunikacyjne.
Duże możliwości
Firmy pragnące w swej strategii wykorzystywać buzz marketing mają sposobność skorzystania z profesjonalnych usług świadczonych przez firmy zewnętrzne. Na rynku funkcjonuje dziś niejedna agencja marketingu szeptanego adresująca swoją ofertę zarówno do klientów działających na szeroką skalę, jak i tych mniejszych, z ograniczonym budżetem. Wielkim plusem marketingu szeptanego jest bowiem to, że nie jest on zarezerwowany jedynie dla podmiotów dysponujących sporymi możliwościami finansowymi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz