Różnorodność form reklamowych w
dzisiejszych czasach jest ogromna – nie sposób przy tej okazji nie wspomnieć o
marketingu szeptanym określanym również mianem buzz marketingu. Jego mechanizm
bazuje na doskonale znanych zasadach – można wręcz zaryzykować stwierdzeniem,
że jest to coś w rodzaju ulepszonej poczty pantoflowej.
Podstawowy cel
Podstawowym celem, jaki ma do
spełnienia marketing szeptany, jest wzbudzenie u odbiorców zainteresowania
promowanym produktem bądź usługą. Nie stosuje się jednak przy tym metod
typowych dla tradycyjnych reklam, ponieważ obecnie niezwykle trudno jest w ten
właśnie sposób wywołać u odbiorców poruszenie. Głównym obszarem, na którym są
prowadzone działania z zakresu marketingu szeptanego, jest Internet –
najpotężniejsze i najpopularniejsze w chwili obecnej narzędzie komunikacyjne.
Duże możliwości
Firmy pragnące w swej strategii
wykorzystywać buzz marketing mają sposobność skorzystania z profesjonalnych
usług świadczonych przez firmy zewnętrzne. Na rynku funkcjonuje dziś niejedna agencja marketingu szeptanego adresująca swoją ofertę zarówno do klientów działających
na szeroką skalę, jak i tych mniejszych, z ograniczonym budżetem. Wielkim
plusem marketingu szeptanego jest bowiem to, że nie jest on zarezerwowany
jedynie dla podmiotów dysponujących sporymi możliwościami finansowymi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz